16 Temmuz 2009 Perşembe

Self-Branding


Self-branding. Yani kişisel-markalaşma...Amerika'da 10 yıldır kabul gören, Türkiye'de ise yeni yeni seslendirilen bir kavram.

Bu kavramı ilk olarak ortaya atan yazar Tom Peters'ın "The Brand You ("Siz" Markası)" makalesini paylaşmak istiyorum:

http://www.fastcompany.com/magazine/10/brandyou.html

Makale biraz uzun. Özetle şu noktalara vurgu yapıyor (İsteyenler için Türkçeleri aşağıda...):


  • BE VISIBLE

  • DETERMINE WHAT YOU WANT TO BE FAMOUS FOR

  • DETERMINE WHAT THE MARKET WANTS

  • TAKE PART IN PROJECTS

  • TRY TEACHING CLASSES OR WRITING IN LOCAL PAPERS

  • TAKE ROLE IN PRESENTATIONS

  • MAKE YOUR COLLEAGUES’ MINDS UP ABOUT YOU

  • TAKE YOUR E-MAILS AND PHONE CALLS SERIOUS

  • YOU HAVE TO TAKE PART IN PROJECTS

  • YOU HAVE GOT TO BE:

-A GREAT TEAMMATE AND A SUPPORTIVE COLLEAGUE -AN EXCEPTIONAL EXPERT AT SOMETHING THAT HAS REAL VALUE
-A BROAD-GAUGED VISIONARY, AN IMAGINEER
-A BUSINESS PERSON, OBSESSED WITH PRAGMATIC OUTCOMES



  • BE FULL TECHNOLOGY LITERATE

  • BE A BLOG OWNER WHICH CONSISTS BOTH PROFFESIONAL AND EXTRA STUFF

  • YOU HAVE GOT TO BE WORTH KEEPING AROUND

  • DON’T FORGET THAT CO-WORKERS ARE NOT ONLY YOUR COLLEAGUES BUT ALSO YOUR AUDIENCE

  • COMPLETE ADDITIONAL EDUCATION, TRAINING AND CERTIFICATION

  • PROMOTE YOURSELF WITHOUT BRAGGING

  • BE AN ACTIVE MEMBER OF RELEVANT ONLINE COMMUNITIES

  • OWN A PERSONAL WEBSITE

Yani;



  • Görünür olun (kendinizi pazarladığınız piyasaya),

  • Hangi konuda isim yapmak istediğinizi belirleyin,

  • Piyasanın sizden ne istediğinizi belirleyin (Sizin piyasanız, patronlarınız veya müdürleriniz..)

  • Projelerde görev alın,

  • Mümkünse alanınızla ilgili eğitimler verin, yerel gazete-dergilerde yazılar yazın,

  • Sunumlarda görev alın,

  • İş arkadaşlarınızın sizinle ilgili algılarını yönetin,

  • Telefon konuşmaları ve e-maillerde kullandığınız dile çok dikkat edin,

  • Şu 4 maddelik özellikleri kazanmaya bakın: (Mükemmel bir takım arkadaşı olun, gerçekten değerli bir alanda istisnai bir uzman olun, geniş çaplı bir vizyonunuz olsun, pragmatik sonuçlara odaklanan bir iş adamı olun)

  • Teknoloji konusunda ileri düzey bir son-kullanıcı olun,

  • Profesyonel içerikle birlikte ve ekstralara da yer verdiğiniz olan bir blogunuz olsun

  • Göz önünde olun,

  • İş arkadaşlarınızın aynı zamanda seyirci kitleniz olduğunu unutmayın,

  • Entellektüel birikiminizi ek eğitimlerle ve sertifikalarla destekleyin,

  • Palavra atmadan reklamınızı yapın,

  • Online toplulukların aktif üyelerinden olun,

  • Kişisel bir web sayfanız olsun

Sonuç olarak Coca-Cola, Nike veya Gucci nasıl markalarına olan talebi yönetmek için çabalıyorlarsa, siz de iş dünyasına sunduğunuz ürününüzü, yani kendinizi, önce markalaştırmalı, sonra bu markanızı akılcı bir şekilde yönetmelisiniz. Ambalajınız, reklamınız, iletişim kanallarınız markanıza olan talebi belirleyen unsurlardır. Markanıza olan talebi arttırmak için, işte bu unsurları başarıyla yönetmeli, beyaz yakalı bir çalışandan, kendi markasının patronu olan bir CEO'ya dönüşmelisiniz.


Tom Peters hakkında bilgi için :


http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Peters


Not: Tom Peters'ın bu konuda yazdığı kitap:"The Brand You 50". Fakat okumak isteyenlere kesinlikle İngilizcesini tavsiye ediyorum. Üzgünüm ama Türkçe çevirisi okunamaycak kadar başarısız.


Herkese kişisel markalaşma yolunda başarılar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder